Jau kurį laiką, dauguma verslo ir marketingo žiniasklaidos priemonių garsiai kalba apie naująjį Google Analytics versijos atėjimą. Žadama, kad ji apvers mūsų požiūrį į duomenų rinkimą ir pakels jį į visiškai naują efektyvumo lygį. Skambūs pažadai, tiesa? Kadangi lemtingoji diena jau ne už kalnų, pakalbėkime apie tai kuo GA4 skiriasi nuo išeinančios UA, ar jau vėluojame ją pasitikti, ir ar Google Analytics 4 įdiegimas įkandamas be specialistų pagalbos.
Kas yra Google Analytics 4?
Lygiai kaip ir jo gerai pažįstamas pirmtakas – 2005 metais pasirodęs Google Universal Analytics (UA), Google Analytics 4 yra nemokamas jūsų žiniatinklio duomenų analizės įrankis. Jis naudingas visiems svetainės ar mobiliosios programėlės savininkams, t. y. patiems verslininkams ir jų rinkodaros komandoms atstovams. Įrankis aprūpina įvairaus pobūdžio statistika ir kitais duomenimis, kurie padeda tobulinti SEO strategiją, rinkodaros kampanijas ir visapusiškai gerinti elektroninio verslo rodiklius.
Kuo skiriasi Google Universal ir Google Analytics 4?
Kūrėjai teigia, kad GA4 gal ir atrodys panašiai išoriškai, tačiau iš esmės gerokai skirsis nuo trečiosios versijos. Viena iš pagrindinių ir laukiamiausių naujovių yra dirbtinio intelekto panaudojimas duomenims apdoroti bei mašininis mokymasis (angl. machine learning). Žadama, jog tai padės apdoroti didesnius informacijos kiekius gerokai greičiau ir efektyviau. Negana to, tai atveria galimybes žymiai tiksliau formuoti ateities prognozes. Tačiau tai dar tikrai ne viskas.
Pagrindinės Google Analytics 4 kryptys:
- „Mobile first“ koncepcija arba prioritetas mobiliesiems įrenginiams
- Labiau į vartotoją orientuoti matavimai
- Mažesnė priklausomybė nuo sausainiukų
- Tikslesnė informacija su didesniu fokusu į privatumą
Yra teigiančių, kad GA4 yra tarsi lengvesnė GA3 versija siūlanti mažesni kiekį, tačiau daug tikslingesnių duomenų. Tiesa, tai patinka toli gražu ne visiems – kyla klausimų ar dirbtinis intelektas gebės atrinkti būtent tai, kas yra aktualiausia konkrečiam klientui. Be to, panašu jog bus nuskriausti „krapštukai“, mėgstantys gauti didelį kiekį duomenų ir patys atsirinkti jiems svarbiausius aspektus. Tačiau spėlioti nebėra prasmės, nes visų prognozių tikslumu galėsime įsitikinti jau netrukus.
Ar mes vėluojame pasiruošti Google Analytics 4 įdiegimui?
Nors visuomenei naujoji versija buvo pristatyta jau 2020-ųjų spalį, tačiau ji pilnai pakeis UA tik nuo 2023-ųjų metų liepos 1 dienos. Tai reiškia, kad turėjome šiokį tokį pereinamąjį laikotarpį, kuomet galėjome pasiruošti GA4 atėjimui. Produkto kūrėjai ir marketingo atstovai skatino paskubėti įsidiegti GA4, kad naujoji versija spėtų suformuoti pakankamą duomenų istoriją jų analizei. Dar nespėjote to padaryti? Tuomet siūlome skaityti Google Analytics 4 įdiegimo instrukcijas žemiau ir imtis šio darbo nedelsiant!
Google Analytics 4 įdiegimas – pagrindiniai etapai
Yra primygtinai siūlančių migraciją į GA4 pradėti būtent nuo senosios versijos duomenų analizės audito. Šis žingsnis, nors ir atrodo logiškas bei pravartus tolimesniam darbui, nėra privalomas. Jei nusprendėte jį praleisti, greičiausiai be didelių sunkumų sugebėsite įdiegti Google Analytics 4 savarankiškai.
Google Analytics 4 įdiegimas: naujos nuosavybės kūrimas
1. Užeikite į savo paskyrą ir spustelėkite ant administratoriaus nustatymų.
2. Suraskite „GA4 sąrankos padėjėjas“.
3. Sukurti naują Google Analytics nuosavybę.
4. Spustelėkite „Peržiūrėti naują nuosavybę“.
Google Analytics 4 įdiegimas: naujos nuosavybės kūrimas
5. Jei reikia, pakeiskite pavadinimą, sritį, šalį, laiko zoną ir valiutą.
6. Pereikite prie „duomenų srautai“ ir pridėkite vietas iš kurių gaunami duomenys (programėlė, žiniatinklis, visos).
7. Atsidarykite „Išsami žiniatinklio srauto informacija“ ir susiraskite žymėjimo instrukcijas.
8. Spustelėkite „Bendroji svetainės žyma“, nukopijuokite matomą kodą ir įdėkite jį į savo svetainę.
Google Analytics 4 įdiegimas: paslėpti nustatymai
Skiltyje „Daugiau žymėjimo nustatymų“ rasite tokius naudingus nustatymus kaip „vidinio srauto apibrėžimas“ arba „nepageidaujamų persiuntimų sąrašo sudarymas“. Atkreipkite dėmesį, nes anksčiau jie buvo randami kitoje vietoje.
Google Analytics 4 įdiegimas: duomenų nustatymai
9. Spustelėję „Duomenų nustatymai“ įgalinkite Google Signal duomenų rinkimą.
10. Kiek žemiau galite įjungti/išjungti reklamos personalizaciją ir beliks tik patvirtinti duomenis.
11. Prie duomenų saugojimo pasirinkite maksimalų 14 mėn. laikotarpį.
12. Susikurkite arba perkelkite buvusius duomenų filtrus.
Kaip matote, Google Analytics 4 įdiegimas nėra labai sudėtingas procesas. Žinoma, dirbant su kai kuriais nustatymais gali kilti šiokių tokių neaiškumų, juo labiau, kad ir darbo laukas atrodys kiek kitaip nei senojoje versijoje. Tačiau tikime, kad su nedidele 5psl.lt ir vieno kito papildomo video instruktažo pagalba, lengvai įveiksite šią užduotį ir jau nuo liepos mėnesio džiaugsitės naujomis Google Analytics galimybėmis.